Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

fredag 28 december 2012

TOPP 5 - 2012

Jag firar att bloggen har passerat 50 000st besökare med att pressentera årets lista:
Det är ingen direkt ordning på den utan bara lika uppskattade saker :-)

1. UE - Lampfot - Grafika - Ingrid Atterberg.... Åh vad jag gillar den här dekoren!
 
2. Gefle - Tekopp - Violetta - Eugen Trost..... Nu har jag tre men en fjärde och två fat skulle inte vara fel....*suck*
 
3. Gefle - Löv - Arthur Percy....... Året 2012 var då jag insåg att löv inte behöver vara svarta :-D
 
4. Soffbord..... Precis som det skall vara, Teak, svarta ben med mässingsavslut och hylla i rotting!
 
5. Bestick - Korea/Japan ........ Oj vad de är snygga, kan inte få nog och fler är på ingång!!! 
 
Bubblare 1. Tårtfat - BoFajans,... Fina Prylodesign gav mig matchande assietter i inflyttningsgåva :-)
 
Bubblare 2. Skål på fot - Gefle - A Percy... Det vore uselt om jag inte skulle inkludera något i Manganiaglasyren! 
 
 
Men det som var det absolut bästa inköpet 2012 var min nya bostadsrätt byggd 1952. Nu gäller det bara att bo in sig ......... *grandcanyonsmiledelux*
 
HÄR KAN DU LÄSA ANDRAS LISTOR:

19 kommentarer:

  1. Löven är så snygga! Bordet har jag ju ett liknande. Och lägenheten är ju bara alldeles fantastisk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag inte minns fel så såg jag oxå ett grönt litet löv i din hall ;-D Jag håller ögonen öppna efter fler till dig!

      Radera
  2. Så kul att se allas topp fem listor. Har inte gjort min ännu....men den kommer. God fortsättning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser jag fram emot och jag plussar på den på listan så fort jag ser den :-)

      Radera
  3. Titta så fina assietterna blev till tårtfatet och nästa gång om jag känner dig så finns där en tårta :) Löven är ju så ljuvliga och kopparna helt underbara. Bordet wow passar perfekt ser det ut som. Klart att lägenheten är ditt mesta fynd den är ju jättefin. Jag funderar på mina 5 i topp och det blir mycket mjukt som du förstår. Kul att ses på söndag igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du hittar säkert ett par PÄRLOR ibland alla dina fina köp jag sett det här året! Alltid lika kul att träffas :-D

      Radera
  4. GRATTIS - 50 000 besökare ger respekt - härligt. Jag ska också sätta ihop min lista, dina 5 är så fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du som altid hittar så fina vaser har inga problem att välja ut fem snyggingar?

      Ps. Jag väntar fortfarande på att få se de du har fått av mig i Bloggen....

      Radera
  5. Lampan! Stilren och odödlig.
    Vad roligt att se din 5-i-topplista. Med stor variation dessutom. Gillar också svarta ben så ditt bord känns aldeles rätt.
    50000 besök,,,härligt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag nu får tag i ett gäng Stringhyllor med svarta gavlar och Teakhyllplan så är min lycka fullkomlig :-D

      Radera
  6. Vilka fina saker! Hoppas att du får ett lika bra bloggår 2013 men riktig många besök.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för fint besök :-)
      Du är lite av min hjälte här i bloggvärlden...

      Radera
  7. GOTT NYTT ÅR önskar vi på Torpet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får vi verkligen hoppas! Inga fler sjuka eller skadade hästar!

      Radera
  8. Gillar också Grafika! Men Mangania är bäst. Håller på att samlar assietter men det går trögt. Trodde att ostämplade var andrasortering men du sa ju att det inte var så så nu ska det väl gå bättre! Du har ju en helt fantastisk samling mangania!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, det värmer :-) Jag har ju jobbat med den ett bra tag nu!

      Radera
  9. Åh, din topp fem gick inte av för hackor! Grafika-lampfoten är så galet snygg! Och att jag också gilla rde rutiga besticken är väl ingen hemlighet... ;)

    SvaraRadera