Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 30 november 2014

Första Advent 2014 & Lite Reklam....

Ja, då var det Första Advent igen! Det vara bara att leta fram Luma-staken med teaksockeln. Efter lite fixande hostade den igång, gloriorna fanns där de skulle och kom på plats. Den har dock flyttat från köket till vardagsrummet i år!!!
Och nu kommer det lite reklam:
 
1. TRION (RandigaTråden, Pryl och Design & Kaksulan Karin) med Retro Och Design Ateljén i Sumpan/Duvbo, har Adventsöppet idag söndag mellan 11:00 och 15:00 och bjuder på glögg samtidigt som de har LOPPIS på gården (Endast kontanter gäller där).
Adressen är: Stenbrottsgatan 4.
 
2. En av mina bloggkolegor, Lena Ekman, har öppnat RETROBUTIKEN i Järna och har öppet alla LÖRDAGAR fram till Julafton. Hon har alltid lika fina saker med sig när jag träffar henne ute på mässorna så jag räknar med att utbudet i butiken är minst lika fint!!! Jag köpte till exempel en Tomteparad av Jerry Roupe i förra veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar