Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 11 januari 2015

Party........ Men inte alla tack!

Frågan är hur många glasserier man skall ha? Nu råkar det vara så att jag småsneglat ett tag efter de här men jag tänker inte försöka att få tag på alla modeller utan bara två till i den här storleken och kanske de högsta (18cm) i samma färger. form55 har alla så titta HÄR om ni vill se en riktigt fin samling! Party är kanske inte lika känd som serien Strikt som Bengt Orup även formgivit men jag föredrar klart den här.
De här delarna hittade jag hos http://retrolyckan.se/ i Uppsala som jag besökte före jul. Det fanns mycket fint i den butiken så missa den inte om ni är i närheten. Kolla dock upp de aktuella öppentiderna (Som det alltid är bra att göra när det gäller små butiker.).
Tillverkade: Johansfors
Formgivning: Bengt Orup
Serie: Party 1953
Höjd: 10,5cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar