Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 19 april 2015

Nästa projekt.... Kulinar!

När jag bestämmer mig för något nytt så brukar det gå ganska snabbt att ragga upp ett gäng delar. Men inte den här gången... Jag vet inte varför, så jag kan bara spekulera.

1. Volymen på produktionen var inte så stor?
2. Glasyren verkar vara känslig och har ofta defekter eller stora färgvariationer.
3. Den är poppis bland samlare och blir då ofta dyr och jag gillar inte att betala mer än nödvändigt.

Men det kommer inte att hindra mig att söka vidare!
Formgivning: Lillemor Mannerheim
Dekor: Kulinar (Curry i botten med ljusare streck)
Modeller
Uppläggningsfat: M19 & M20
Mattallrik: BT?
Tillverkare: Gefleporslinsfabrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar