Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 6 september 2015

Dax för ljus!

Nu sänker sig mörkret igen! För mig gör det inte så mycket utan jag ser det som en möjlighet att tända ljus och se på Film!

Jag tillhör de som bunkrar stearinljus när jag känner att hösten kommer krypandes... För mig är det en självklarhet att köpa från lokala producenter om det går och svensktillverkat om det finns!
Liljeholmens Antikljus Christina är ett av de bästa och vackraste ljus som finns på marknaden. Sist jag beställde från webshoppen var det både paketerbjudande på de nya höstfärgerna och fraktfritt så jag passade på! Det är de två grågröna färgerna Salvia & Malört, är de nya och de kommer bli superfina i mässingsstakar. De vita åttkantiga heter Prisma och säljs i fyrpack.
Ljusstake: Z
Formgivning: Arthur Percy
Tillverkare: Gefleporslinsfabrik


1 kommentar: