Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 10 januari 2016

Tomma väggar.....är inte min grej!!!

Nä det här med att ha tomma ytor och ett fåtal utvalda objekt smakfullt arrangerade på väl valda ytor är inte något man hittar hos mig! Jag vill inte kalla min "stil" överlastad men jag kan sträcka mig till levande Retro.... Jag har konstaterat att jag oftast smakmässigt oftast hamnar i slutet av 50-talet eller början på 60 men man hittar även möbler från MIO, Ellos och IKEA om man börjar titta sig omkring. De saker jag har skall användas och inte ligga i lådor och skåp! Nu råkade det så vara att jag "sparat" på en väggbit för att det inte skulle kännas så trångt och fullsmockat men igår fick jag för mig att sätta upp ett fondtyg där och jag blev riktigt nöjd!

Formgivning: Göta Trädgårdh
Modell: Rondo
Tillverkare: STOBO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar