Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 4 december 2011

Andra Advent - Modell - ISI

Jag samlar på en del av vaserna Från Gullaskruf som Lennart Andersson har designat. Modellen är ISI alltså samma stil som på de tidigare glasen som jag visat. De vanligaste färgerna är nog de i klarglas och de gröna men det finns MASSOR av färger att välja på :-)
Jag samlar bra på tre färger: Klar - Ametist - Indigo.
Adventsstaken med löstagbara hållare har jag sett i Röd, Grön & Klar.

2 kommentarer:

  1. Vilken vacker samling och jag hade ingen aning om att det fanns adventsstakar i serien också! Skulle jag någon gång trilla dit och börja samla på ISI-vaser så blir det helt klart de ametist-lila, så snygga!

    SvaraRadera
  2. Trillivippa: Du har god smak :-)

    SvaraRadera