Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 18 december 2011

Fjärde Advent - Åter Modell AM

Det snöar/regnar utanför fönstret och jag har ingenting riktigt planerat.......
Har en massa jag borde: Rena tvätten ropar på mig från sina IKEA-kassar, saker skall upp på vinden, paket hämtas, vänner ringas..... men det tänker jag strunta i :-) Kanske en kopp kaffe och sen skall jag fortsätta lyssna på min bok under en pläd i soffan.

Trevlig söndag på er alla!


5 kommentarer:

  1. Trevlig advent! Och god jul...jag har lite paus i bloggandet just nu.

    SvaraRadera
  2. Det gör du rätt i tycker jag! Här har det städats och donats, ena katten har släpats till veterinären och tillbaka för den årliga vaccinationen och snart ska båda katterna få ett julbad så de blir fina (och luktar lite godare). Och SEN ska jag stänga av telefon och dator och njuta av en lugn söndagskväll.

    SvaraRadera
  3. Hoppas du hade en skön söndaskväll!

    SvaraRadera
  4. Jodå den har kommit fram, speldosan. jag är inte så snabb att meddela mig. Den var så söt och fin men melodin hade lite bråttom och var en aning gäll för små barnaöron. Jag behåller den iaf så får jag se vad det blir av den framöver. Kostnad? det snackade vi aldrig om??
    Snygg bild i det här inlägget!
    Kram lillkusse!

    SvaraRadera
  5. Djupudden:
    Det är en omfördelning av resurs :-)

    SvaraRadera