Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

fredag 6 juli 2012

Äggkoppar till mitt kusinbarn!

LEVERANS TILL TORPET I TULLINGSÅS!

Låt oss säga.... hon är inget litet barn men det låter lite kul!!!
Hon har bland annat en skock pullor (& en tupp) som ibland levererar ägg om man har tur! Så lite äggkoppar till försäljningsboden/holken vid bygatan är ett måste om man hittar billiga!!!

När jag packade upp påsen, som köptes ganska osedd, hade en tant noppat åt sig koppen från Bing & Gröndal med Måsen-dekoren när jag tittade bort men det är 30st ändå!
Om ni är nyfikna på hur livet vid ett torp i Jämtland,
med hästar, hundar, pullor & bin, ter sig kolla in den här bloggen!

6 kommentarer:

  1. Åh, så söta. Jag har ingen möjlighet att komma till Retroloppisen i helgen.Jag får komma förbi Sumpan någon dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är alltid välkommen men slå en pling innan så du vet att jag är hemma och kan sätta på pannan :-D

      Radera
  2. Så kul med alla kopparna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid kul att göra någon glad :-D

      Radera
  3. Men gulle dej!! Kommer att passa precis i äggkiosken! För övrigt tycker jag kusinbarn låter toppen, jag kommer att vara evigt ung ;)
    Imorgon kommer ett inlägg så du får se var hästarna hamnat!

    Ha det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du det kommer en STOOOOOOR kasse med hästdoftande saker upp med mamma också!!! Hittade saker på Täbygalopp i går som jag tror du vill ha, om inte får du sälja dem i din loppisstuga :-)

      Radera