Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

torsdag 12 juli 2012

Inkallning pågår!

Jag håller på att samla ihop saker för Bakluckeloppisen vid Täby galopp på lördag!!!

UPPDATERING: LUCHUR (Min supersnokerska som har finfina saker) - Kommer också med en bil så fyndchanserna fördubblades just - välkomna att handla!!!

1. Stooort paraply - OK
2. Hatt med större brette - OK
3. Kylväska med innehåll - OK
4. Skön pall att sitta på - OK
5. Växelkassa - Imorgon, hur mycket skall man ha med sig....*klurar*...?
6. Plastkassar - Imorgon
7. Färgade runda klisterlappar + Prislista - Skall i varje fall försöka :-)
8. Bord - Från jobbet imorgon
9. Sällskap - Hämtas på lördagmorgonen

Och mer saker då?

En LD3 vas i grönt, en till KP-vas denna gång i Manganiaglasyr, coupskålar och lite kryddkar. Jag tar med mig lite Dyrberg/Kern-smycken som lite lockblingbling på mitten...... och så hittar jag säkert mer att ta med innan Loppomobilen åker!
Bilden är bara ett lån, jag har inga rättigheter till den.


9 kommentarer:

  1. Lycka till. Önskar att Täby galopp inte låg så långt från Linköping så jag kunde åka dit och fynda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försök någon gång :-) Det är ett Eldorado för loppisälskare!

      Radera
  2. Svar
    1. Tack, vi får se om det blr Åska eller inte :-)

      Radera
  3. Där skulle man ha fått varit med! Något nyfiken på vad du fixat för motionsredskap??? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antingen ringer du mig eller så får du snällt vänta på leverans. Jag tror att mor kommer om typ 14 dagar?

      Radera
  4. Kommer såklart och tar fint sällskap med mig! ;)
    Skulle inte förvåna mig om jag hittar lite godsaker att köpa med mig hem hos dig. Och framförallt ska det bli gudomligt kul att få loppa igen! Två veckor sen sist nu!!

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas att ni sålde bra idag för du hade ju det klart finaste bordet :) Inte många fynd för mig idag och inga tyger alls sämsta loppistillfället för säsongen men tack o lov trevligt sällskap. Men det blir nya tag och fler tillfällen.

    SvaraRadera