Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

tisdag 6 november 2012

Grafika = Habegär!!!

Jag har länge småsneglat efter de här skönheterna men de brukar vara dyra. Men efter jag varit hos Grödinge-grabbarna i somras och såg deras stora samling i dekoren så ökade habegäret flerfalt!!! Nu fick jag av en slump tag på ett stort fat till "lagom" pris men för någon helg sedan stod jag och höll i en ganska stor vas oxå men blev småsnål! När jag gick tillbaka efter en liten stund var den borta...... Det är bara att lära sig: Vela inte - KÖP direkt om du verkligen vill ha något!!!
Tillverkare: UE
Formgivning: Ingrid Atterberg
Dekor: Grafika
Storlek: 26 X 30cm

7 kommentarer:

  1. Riktigt vackert är fatet och minns det i Grödinge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har så många delar så man nästan blir rörd & tårögd!

      Radera
  2. Ja, det är inte läge att vela! Ångrar man ett köp kan man alltid sälja vidare. Hoppas du hittar fler delar i den här underbara serien till "lagom" pris snart! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller tummen & lär mig av mina misstag :-)

      Radera
  3. Åh, det var riktigt SNYGGT!Synd att vasen inte stod kvar, hade varit roligt att se den . Saker som jag velar med på loppis brukar jag plocka på mig och fundera medan jag går runt på loppiset, då får man lite betänketid, bara att ställa tillbaka om man ångrar sig.Men det funkar ju förstås inte när det är säljare som har bord.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra taktik men detta var just säljare med egna bord. De öppnade precis när vi kom så man ville överblicka så mycket som möjligt så snabbt som möjligt... *ASG*

      Radera
  4. Men varför gör vi så?
    Så ångrar man sig nästan alltid och självklart finns det inte kvar när man kommer på att man nog skulle ha tagit den där ändå. Det är ju liksom inte Ikea man är på... If you snooze you loose. :)
    Så många gånger som jag gjort som du. Skänt att vi är flera.

    SvaraRadera