Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

lördag 12 januari 2013

Lite mer av modell Z

Jag hamnade på en ny trevlig butik med Porslinan och Prylodesign igår som Gilas grotta tipsat om. Den är klart värd ett besök om man är i närheten. Jag skulle vilja säga att den är liten men naggande god och ligger i en supertrevlig del av Hägersten. Hus precis i min smak :-)

LYCKLIGA GATAN
Vintage Kuriosa Design
Svandammsvägen 8
126 34 Hägersten

Ok, jag har några sedan tidigare, jag behöver dem inte men ändå kom de hem till mig och nu får de stanna :-) De stod på en hylla i butiken och ropade på mig.......

Modell: Z
Glasyr: Alba
Design: Arthur Percy
Tillverkning: 1936-64
Höjd: ca. 5cm

8 kommentarer:

  1. Dom kompletterar ju din samling jättefint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var lixom så jag tänkte......
      När jag inte hittar några nya saker i Manganiaglasyren så måste jag hitta på något annat!!!

      Radera
  2. Svar
    1. Visst är det! Titta bara på mina löv :-D Det finns alltid plats för nya!

      Radera
  3. Ja, "samlingar" imponerar och tack för tipset på butik!

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt! Kul att du kom förbi! Välkommen åter! Mvh, Elin på Lyckliga Gatan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis till en trevlig butik, lev väl länge!!!

      Radera