Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

torsdag 3 januari 2013

Samba, Mambo eller Rio

Nya årets nästan första inlägg blir ett av förra årets nästan sista inköp, ett gäng selterglas från Reijmyre. Fina men jag tycker inte riktigt att det röda passar in men det är rätt :-) Den röda glasmassan är typisk för glasbruket...
Det finns en hel serie av de här glasen och det här är de näst minsta - Samba. Det finns ytterligare ett  litet typ nubbeglas, Raspa men det kom tydligen inte med på den här bilden.

6 kommentarer:

  1. Dom är vackra och jag tycker att det röda livar upp bland dom mjuka nyanserna. Jag skulle definitivt välja att drick ur det röda :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skall jag komma ihåg :-D
      Syns vi imorgon?

      Radera
  2. Åh ett sådant rött glas har jag. Men mitt är typ tredje sortering...
    Kul att veta var det kommer i från.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kolla gärna med Porslisbloggen (Benny). Det finns tydligen fler än de här tre :-) tydligen kommer ett helt gäng från Finland!

      Radera
  3. Snygga glas. Hörde att det inte blev något mässbesök idag. Ska du dit imorgon?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att jag hoppar över allt retro/loppande och tvingar ut mig en sväng i REA-djungeln, borde köpa en TV...... Köper dock mycket hellre Stringhyllor för pengarna!!!

      Radera