Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

onsdag 19 juni 2013

Älskade BA..... Alla fat på plats!

Vad kan jag säga som inte redan är sagt? Jo att jag nu har ett komplett sett av hela BA-servisen...... Nästan, för de rosa faten har vit undersida, det har inte de andra så frågan är om det inte skall vara vitt under på alla faten och sen ska koppen faktiskt inte skall ha någon guldrand..... men det gör inget, jag älskar dem ändå! Nu saknas bara ett till turkost fat så jag har två av varje!!!
Tack igen Herr Movarp!!!

 
Modell: BA
Design: Arthur Percy 1955-57
Jag har assietter också men de kom inte med på bild den här gången :-)

4 kommentarer:

  1. Men hur snyggt som helst! Läckert! Fin duk oxå!
    Mimmi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tacktacktackellitacktack, gillar själv modellen som attan! Ursnygg med en kopp som är en dröm att dricka ur....

      Radera
  2. Jag har precis kommit över ett eller två extra turkosa fat, har hittat två koppar och fyra fat. Har du en extra kopp tro? Om inte så kan du ju bara få ett fat av mig ändå om du vill :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror faktiskt att jag kan ha koppar över! Låt mig gräva lite i skåpen för jag vet att jag var generös med förra grannen när jag flyttade och hon kan ha fått dem :-) Mina har dock tunna guldränder längs kanten, skall man vara petig så skall de vara helt "bara"....

      Radera