Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

fredag 21 juni 2013

Ett blå/turkost hörn...... finns ej mer!!!

UPPDATERING: 130621 på morgonen runt 04:00 så brakade till och jag möttes av detta:
Så går det när man klagar.... Högra Stringhyllans ena gavel släppte från väggen!!!! Kombinationen, tunga SkloUnion-vaser på högsta hyllan, för korta skruvar för väggen var stenhård i hörnet, utgjorde grunden för misslyckandet!!! Teakskivan och fått sig ett par djupa hack och likaså parketten. Nu blir det att fundera på om jag skall försöka flytta hyllan ett par cm för att hitta mjukare vägg.
 
Steg ett blir att spackla och slänga trasigt porslin.......

.........................................................................................................
Jag har alltid sagt att jag INTE skall ha blå saker..... Men hur mycket jag än värjer mig så dyker färgen upp!!! Här har jag samlat en del blått och turkost tilsammans med vitt och svart. snyggt tycker jag.

4 kommentarer:

  1. Ja ibland är det ju svårt att låta bli att köpa när det dyker upp saker till rätt pris. Och vips så har man samlat på sig en hel hög med föremål i en färg som inte var meningen, men som blev det :)
    Snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att konstatera att man bara är en lättövertalad samlare :-)

      Radera
  2. Jag håller med dig, blått är inte min "inredningsfärg" heller. Men det dyker upp och nu har jag fallit för att köpa udda kaffekoppar och annat blått porsling till vitt sommarbord i alla fall. Fint blev det hos dig!
    Hälsningar,
    Kristina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns så många fina blå saker där ute som man behöver ta hand om. Det är bara att gilla läget!

      Tack så mycket, jag börjar få ordning nu sju månader efter flytten men det finns fortfarande tre flyttkartonger kvar!!!

      Radera