Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

onsdag 12 februari 2014

Antikmässan 2014..... En smygtitt!

Antikmässan Dag 1. Vernissage

Jag tror att jag bara börjar med ett bildsvep ur mobilen......
 Ostindiska Kompaniet C09:29
Leva Antikt o Modernt C10:11 
 CND Antik C10:2220
 Alvida-Antiken C18:61
 Mix 1900 C18:63 Alltid fina saker...
 Cromo Antik & Design AB C18:65
 (Liiiite osäker dock var jag såg FEJ-hjorten)
  Rågers Antik & Design C18:68
 Pressat & Klart C18:68 Billigt men jag ska inte satsa på blått!!!
 Larshans Antik & Kuriosa C09:77

Tysk skönhet i bästa Jugend.

Ja tack men inte just nu :-)
Pistagegrön Sultan från Gefle, 15-delar 1850:- SKITSNYGG!





 En liten Dior behöver alla :-)
Rörstrand, underbart ytterfoder men smärtsamt dyrt vi talar femsiffrigt.
 Monkan & P-A C05:69
Och så köpte jag till Tant Emma ett Änglafinafat av Hennix
Och en liten aftonväska till mig :-)

2 kommentarer:

  1. Tack för trevliga bilder och det bådar gott inför morgondagen. Eva

    SvaraRadera
  2. Vem hade fladdermusen? Minns du det?

    SvaraRadera