Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 14 juni 2015

Nytt färgschema i köket.....!

Dags att låta 70-talet flytta in ett tag. Nu har det hamnat ett finskt tyg på köksväggen, det är Pryl och Design, Randigatråden & Kaksmulan som inspirerat mig till detta. Det är trion som äger Retro och Design AteljénStenbrottsgatan 4 i Sundbyberg. Den här längden köptes hos Old Shit and Stuff på Söder här i Stockholm som har mycket fint på liten yta.
Dock skall sägas att jag har gillat det här mönstret i säkert 20år så nu var det dax att det kom hem till mig! Jag har sett det ofta i den orange/bruna färgställningen men det var den här som jag suktat efter. Jag vet att det även finns i en pastellig variant, turkos/blå, lila/rosa och kanske finns det även fler???

Det är alltid lika trevligt att se hur lätt det är att förvandla ett rum med lite nya textilier. Den här veckan har alla sommargardinerna kommit upp och vilken skillnad det blev!!!
Mönster: Apia - 1973
Design: Marjatta Seppälä
Tillverkare: Tampella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar