Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 7 juni 2015

Kulinar..... Så var jag ganska nöjd....

Ibland så händer det att jag faktiskt köper porslin direkt från handlare. Det är när jag ger upp och inser att jag inte kommer att hitta saker som jag vill ha på loppis! Ett bra exempel är de här tallrikarna. Nu var det så tur att Skolhuset i Höganäs hade ett helt gäng i lager och jag fick de här tallrikarna till ett riktigt bra pris efter lite förhandling :-) Ja, jag VILL ha djupa också men det får ta den tid det tar...
Formgivning: Lillemor Mannerheim
Dekor: Kulinar (Curry i botten med ljusare streck)

Modeller
Uppläggningsfat: M19 & M20
Koppar: AU 1 & 2
Ljusstake: M24
Mattallrik: KB
Tillverkare: Gefleporslinsfabrik

1 kommentar: