Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

tisdag 22 november 2011

Det är ljus i mitt hus......


Jag älskar när det blir vinter när man får plocka fram duntäcket, dricka gott varmt thé eller kall vit glögg i massor, köpa nya lyktor att elda i, bara krypa ner under filtarna i soffan och mysa med en bra film......
Just nu ser jag: Peter Greenaway - The Pillow book, så vacker!
Klicka för att stänga bilden
Bild: Okänd källa

2 kommentarer:

  1. Såg den ljuslyktan häromdagen och funderade på att slå till Gjorde inte det, men den är fin!

    SvaraRadera
  2. Borgmästaren: Jag är klart nöjd, jag har nu fyllt botten på min med oilka storlekar av gröna glaskulor och återanvände en stor Lotuslykta som ljuspunkt! Jag testade också med att nästan fylla den helt med stora kulor täckta med spanskmossa, annat växtmaterial och en ljugransslinga, även det var snyggt!

    SvaraRadera