Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

lördag 19 november 2011

What the fuck!!!



Faaglarna visade upp ett Mambofat av Lillemor Mannerheim i sin blogg igår och jag ville verkligen ha det! Det fanns på MYRORNA vid Fridhemsplan och skulle kosta 200:- vilket är i överkant vad jag var villig att betala för det största men men men. Först trodde jag inte att jag skulle hinna in till stan idag för dagen var redan överbokad men efter samtal dit och reserverat fat så tog jag mig iväg!

När jag kommer fram och äntligen hittat en P-plats:
1. Det skulle kosta 220:-
2. Det var en stor spricka i det, kunde de inte sagt det på telefon så hade jag sluppit allt bök! Inte trodde jag att de hade mage att ta ut det priset för ett skadat fat!!!

Bild lånad av Fåglarna.

8 kommentarer:

  1. oj, såg inte att det var en spricka. Tittade bara snabbt. Sorry för onödigt besvär.

    SvaraRadera
  2. Fåglarna: Inte ditt fel alls du är helt oskyldig! Du bara rapporterade om intressanta saker inte skick :-)

    SvaraRadera
  3. Erica hur i fridens dagar stuvar du allt detta fina porslin i dina skåp???????? Du borde få en medalj för just den skickligheten!!!!!
    Roligt att följa din samlarvurm här och du, jag vill ha speldosan.
    Kläm från storkussen.

    SvaraRadera
  4. Blir inte förvånad tyvärr. Jobbade ju där i krokarna tidigare och var där titt som tätt och skulle nog vilja utnämna det till sämsta Myrorna i stan. Väldigt ofta skyhöga priser på trasiga saker och mestadels personal med dålig attityd. Usch och fy!

    SvaraRadera
  5. Blä...man kan ju bli irriterad för mindre!

    SvaraRadera
  6. Tacka vet jag Myrorna i Sundbyberg! Trevlig personal och många fyndchanser!!!

    SvaraRadera
  7. Myrorna. Vilket jäkla sätt! Det är ju rena lurendrejeriet att ta så mycket betalt för skadade föremål. Det är himla tråkigt när man kan hitta samma föremål på antikaffärer för samma pris...

    SvaraRadera
  8. Kan inte annat än hålla med, det är supertrist, och irriterande, att se alldeles för höga priser på skadade saker! Jag har dock lyckats pruta på en skadad vara som jag tyckte var för dyr just på Myrorna vid Fridhemsplan (med hänvisning till att jag köpt en likadan pryl i oskadat skick billigare, vilket också var sant)

    SvaraRadera