Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

onsdag 1 februari 2012

Bulb - Klot - Kula eller vad de nu heter!!!

Jag som så många andra gillar verkligen de här vaserna! De blir bara finare och finare ju fler man har tycker jag. Jag sprang på två nya idag på Loppisen i Sätra (Som du hittar nere i källaren i själva Centrumet). Jag vet att jag har tre lila till i en kasse på vinden någonstans, jag kommer inte ställa fram dem förren samlingen blir större!

Här kan du se min förebild....................  Jäklar efter en stunds hoppande mellan fina bloggar så inser jag att jag inte hittar det inlägget som jag vill länka till!!!! Den samlingen jag ville visa innehöll säkert 30-40st vaser kanske fler som fyllde hela toppen på ett ganska högt skåp och det var sååååå vackert!

Uppdatering: Hon hörde av sig :-) Loppisgalen inte så många som jag trodde men såååååååå fina!!!


Och som en avslutning - Ja de är lite dyra men tillsammans med ett bra avkalkningsmedel klår de allt!
http://www.smartasaker.se/kulor-for-rengoring.html

11 kommentarer:

  1. Vilka färger vill du ha? Jag ska rensa bort en del i transparent glas, så du kan få över ta dem mot något lämpligt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lila i alla toner, Indigoblå och kalla gröna färger tack!

      Radera
    2. Oki, då plockar jag med de som kan stämma i färg!

      Radera
  2. oooooh vilka fina vaser!!!!
    Kan det vara min blogg som du ville länka till? :-)

    http://loppisgalen.blogspot.com/2012/01/dubbelfavoriter.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAAAAAAA!!!!! Toppen, tack så mycket uppdaterar info. genast!!!

      Radera
  3. Ooh så fina! Och det är nog som du säger: ju fler, desto finare! :)

    SvaraRadera
  4. Ja de är väl för härliga de vaserna. Jag har bara en och den har jag köpt för en tia vilket på något sätt satt standard för hur mycket jag får betala, typ max 30 alltså, och då kan det nog ta ett tag att att samla på sig fler ;)

    SvaraRadera
  5. De är så snygga men jag ska INTE samla på dom också! :) Så hittar jag några så vet jag vem som får dem... Är det bara vissa färger du vill ha? Typ blå och lila? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, lila, blågrönt Indigo och kanske rosa?!?

      Radera
    2. Kanon, då vet jag vilka jag ska hålla utkik efter! :)

      Radera
  6. Har hittat sånna kulor på loppis i alla fall ett par gånger. Ska nog norpa dem från mamma.

    SvaraRadera