Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

onsdag 15 februari 2012

Modell - AH

Godset i modell AH finns med massa dekorer men jag har satsat på Teneriffa (Bara guldrand) på alla kannor och tekoppar men Excellent (Lövbård i två toner guld, matt och blankt) på kaffekopparna.

Nu tror jag att jag fått ihop alla kannor och tillbehör men skulle behöva två tekoppar och ett fat till för att bli helt nöjd........................ och kanske 4st assietter om de är urbilliga!!!!
Modell: AH - 1946
Dekor: Teneriffa/Excellent
Design: Arthur Percy

4 kommentarer:

  1. Stilren och tjusig samling, skulle passa till fikat på självaste Nobelmiddagen! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elegant! Jag vet att Eli har den med turkos kant, den skulle jag vilja se!

      Radera
  2. På loppisen i Sätra finns det 11 kaffekoppar och en trave assietter. Såg inget pris men borde inte bli för dyrt.

    /rainer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tips! Jag har klämt på dem två ggr. Tyvärr är det kaffekoppar och udda asietter ville de inte sälja! Har för mig att det var 350:- för allt....

      Radera