Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

fredag 17 februari 2012

Modell - B4 - Så var de två..... :-D

Jag fick besök i går kväll :-) Janne / Form55 och Benny / Porslinsbloggen kom förbi och bytte saker med mig efter Antikmässan. Det kommer fler inlägg med det som dök upp, det är alltid lika trevligt med påfyllning! Tyvärr kunde jag inte hänga på Bloggträffarna som var planerade i samband med mässan den här gången men kanske nästa gång???

Vi börjar med denna godsak för nu har jag ett par:

Modell: B4
Design: Kjell Blomberg
Tillverkning: 1956 -
Glasyr: Mangania
Höjd: 17cm

Jag skall dock INTE ha kronljus i dem, ser nu att de blir "topptunga"!
Uppdatering: Jag har nu köpt svarta antikljus från Duni, blev "sketasnyggt"!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar