Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

lördag 3 mars 2012

Loppomobilutflykt - Gustavsberg


Passa på - Nu är det dags igen!!!! Som vanligt fyndchanser, man vet aldrig vad man hittar!!!

Jag lever just nu i Exil, vaktad av två odjur som gör ALLT för att terrorisera mig på morgonen. 05:30 var det kört idag!!! Efter 6 dagar börjar det bli lite jobbigt :-(
Usch, nu vill jag fly från mitt Elba ut i friheten men jag fick nöja mig med det näst bästa! Loppistur till Gustavsberg med mina gelikar, Prylodesign, Porslinan och Gilas Grotta. Vi kom fram en halvtimma innan loppisen öppnade och där var det endast en liten småkall kö som trampade runt! 20min senare såg det ut så här, kö lååångt nedanför Outletten......
Inte alls lika bra utbud som förra gången. Åtskogen för mycket skräp, jox, bråte, barnkläder och leksaker!!! Det som var lite bätter var oftast dyrt men fynd gick att hitta, t ex en femarmad taklampa i Teak & Glas för 50:- det trodde nog ingen.... Jag sneglade på en kanna i Percyblått modell AR i mellanstorleken men tyckte att 350:- var för dyrt, de brukar gå för ca. 50 - 100:-
Vi sprang på La momes old fashioned & Randiga Tråden med bihang, de senare var även de hembjudna till Tusen Vaser. Hon serverade värmande soppa m. tillbehör, urgott fika och visning av massa vaser från VästTyskland, den ena vackrare än den andra, till ett helt gäng med porslinstokar, trevligt!
Tack så mycket Cinna!!!

Här kommer mina fyra favvo vaser:
Den förträffliga proffssnokerskan Lucia säljer bägge dagarna i Gustavsberg så smit förbi och se vad hon har att erbjuda! Det är gratis inträde!
Till mig överlämnade hon ett gäng vita Gefletallrikar och ett ISI-glas som kommer visas upp lite senare!

Och vad hittade jag då på Loppisen?
Det kommer i nästa inlägg...........

3 kommentarer:

  1. Tack för idag! Jag är helt slut. Somnar snart ovaggad!

    SvaraRadera
  2. Kul att ses som hastigast och jag ser fram mot att se inköpen från idag :) Jag tyckte att det fanns en hel del idag, men kanske inte riktigt till rätt pris dock.

    SvaraRadera
  3. Det var så kul att träffas, så trötta vi var sedan.

    SvaraRadera