Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

onsdag 18 april 2012

Jag blir så jäkla glad!!!

Jag läser ganska ofta i andra Retrobloggar om vedermödorna och olyckan av att öppna packet som klirrar av kraschat porslin! Usch vad hjärtat blöder när det händer, vi som samlar äldre porslin vet hur svårt det är att hitta det vi söker och vi brukar ofta betala en del för det! Men det är oftast inte pengarna som svider utan att ytterligare en svårfunnen del har gjort sitt :-(

Det här inlägget handlar om precis tvärt om!!!
Jag hämtade ett DHL-paket på vägen hem och möttes av det perfekt packade packetet!
Åh....... Så lycklig jag blev när jag packade upp mina 6st nya HELA Flint mattallrikar i rosa.
Säljaren på TRADERA - Alias gräsroten, skall ha STORA guldstjänor, pokaler i ädla metaller alla goda omdömmen man kan ge!
1. Varje tallrik var inslagen i silkespapper, inte tidningspapper!
2. Utanpå var minst ett lager bubbelplast!
3. Mellan varje packet låg ett ark "svampplast"!
4. Runt hela härligheten (packat stabilt med god marginal till förpackningens yttervägg) var fullt med hopknycklat tidningspapper!!!

WOW!!!! Detta är ett föredömme för alla som handlar med porslin!!!

5 kommentarer:

  1. Härligt att se, särskilt när det var något som du verkligen, verkligen ville ha! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu försöker jag att hitta tre st. ljusblå så är jag nöjd med mattallrikarna ...... Då gäller det bara att hitta ljusblå assietter ;-D så är jag nästan klar!

      Radera
  2. Visst blir man glad när folk lägger ner möda och så får man med spänning öppnas ett paket och pusta ut; ALLT var helt och fint. Härligt!

    SvaraRadera
  3. Tänk vad livet vore lugnare om man kunde lita på sina säljare :-) men tyvärr får man nog räkna med ett visst "svinn" :-(

    SvaraRadera
  4. Oh vad roligt med bra säljare som förstått det här med att packa väl. Jag hämtade ut ett paket igår med en karott i och jag vart också jätteglad. Perfekt skick och väl packat i sträckplast och frigolit. Jag skrev bla i omdömet att det var det finaste jag köpt på Tradera hittills.

    //Therese

    SvaraRadera