Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

lördag 11 augusti 2012

Det här känns som en följetong....

USCH, USCH, USCH & TVI!!!

Ytterligare en sprucken vas! Den här gången så var den superfint packad så det kan jag inte klaga på. Jag har säkert i minst 15år haft en liten låg vas som är perfekt för vårens Vitsippor eller till Anemoner som jag är riktigt svag för, de är klart bland mina topp fem blommor när jag tänker till......
Bilden ovan kommer från okänd källa, jag har inga rättigheter till den
.
Tillverkare: ARABIA
Formgivning: Göran Bäck - 1961-65
Låg
Modell: 388/2
Hög
Modell: 388/1

Nu råkade jag snubbla över en högre variant i samma design på Tradera och budade hem den men nu är det sorg i mitt hus...
Hur tänker folk...???
Tror dom att man är blind eller...???
Den här säljaren har dock meddelat mig att han tar den tillbaka och betalar för returen, bra!!! En seriös säljare som trots allt kommer få bra omdömmen när allt är färdigt!
Uppdatering: 120821 - Pengar är återbetalade och vasen är borta - Buhuuu :-( !!!

4 kommentarer:

  1. Åh fy va tråkigt!
    Å jag som hittade en för 20kr...

    När jag beställt från Tradera och fått hem saker så har det nog alltid varit trasig om det kommer med DHL, oavsett packning. Så nu ser jag till att inte handla om det inte går att skicka med annan firma.

    Vilka kom dina grejer med?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Schenker..... Den här gången!
      Men jag har fått trasigt porslin levererat med alla transportörer utom... BUSSGODS!

      Radera
  2. Jo, men oftast är det personen som säljer som inte kan packa. Fraktbolagen hanterar visserligen paketen utan sans i många fall men om man packar väl så går det oftast bra. Men i detta fall verkar det ju som om vasen var sprucken från början?!
    Tyvärr så blir jag inte förvånad längre... Suck.

    Bra att säljaren tog tillbaka vasen i alla fall. Även om det känns som om hela dagen blir förstörd när man får en trasig vara. Den blir dock ännu tråkigare om man måste hålla på en hel kväll med att reklamera...

    PS Det ryktas om att du har en stooor aladin som du kanske vill bli av med? Jag och Stefan Villkatt är intresserade av att köpa/byta... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Attans, att jag inte visste det tidigare!!! Nu lät jag en bekant ta den! Det var den absolut största tror jag som de har tillverkat i svart glasyr, den var upp åt 35-40cm i diameter.

      Radera