Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

torsdag 9 augusti 2012

Jag fick fint besök igår!

Jag har nämligen äntligen semester...*jippi*...!!! Man kan då ha mittpådanmittiveckanfika med trevliga gäster! Den här dagen kom Eli med bloggen Femtiotalsjakten med en finfin gåva och tog sig en fika på min kökssoffa!

Hon visste nämligen att jag ville ha en fiskgryta-/panna så hon hade med sig en röd Prinz från NilsJohan.

5 kommentarer:

  1. Jag tycker att Prinsen är verkligen fin och välbehållen för åldern och kaffet måste ha smakat bra ur dom fina kopparna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Prinzen är nästintill oanvänd och den perforerade plattan ligger i botten med orginalpappret kvar!

      Kokat kaffe serverat i AU-tekoppar av flintporslin smakar gudomligt!!!

      Radera
  2. Härligt med semester, och vilken finfika sen! :)

    SvaraRadera