Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

måndag 3 september 2012

Mera Mambo till folket.....!!!

Lillemor tillhör inte mina favvoritformgivare med ibland tycker jag att det glimmar till :-D
Den här dekoren med sina oregelbundna linjer där de två olika glasyrerna kämpar om herraväldet över ytan tilltalar mig mycket!!! Jag började med en vas (som gick sönder) sen har delarna lixom bara dykt upp på olika sätt, hur gick det till det vet ingen, men ganska trevligt är det???
Nu har jag mersmak, vill ha mer!!!! Ett par assietter till (som om jag inte har nog redan) och en trio med djupa vore inte dumt.....!
Det intressanta är att när jag inte samlade på den såg jag den lite då och då, nu lyser de med sin frånvaro....

Design: Lillemor Mannerheim
Dekor: Mambo - 1956-
Gods: Flintporslin

5 kommentarer:

  1. Varför är det alltid så? När man letar efter det så tycks det inte finnas.. Som jag och mina jäkla blomkrukor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen aning, men irriterande är det!!!

      Radera
  2. Å så du stod och sålde igår. Jag tror att jag skulle känt igen dig om jag vetat att du var där eftersom vi setts en gång. Trist med bilen, hoppas inte bärgningen slukade hela loppiskassan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr så blev det nog så..... men mor tog det med ro för de fick igång bilen på plats så hon slapp få den hemsläpad till Ekerö. Det kulle ha kostat ca:3500:- extra, försäkringen täckte bara bärgning till närmaste verkstad så se till att extra transport täcks av din!!!

      Radera
  3. Ps, jag skulle gärna höra mer om Albaglasyren, och se mer också för den delen om du har mer att visa upp :)

    SvaraRadera