Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

fredag 7 september 2012

Och så råkade de bara bli 22st....

Var finns alla höga? Har alla gått i kras? Nu måste jag verkligen hitta fler höga och börja byta ut de lägre i gänget!!! Det skulle också vara trevligt att hitta några med lite klarare lila färg....
De här är de som jag gillar mest men det kanske inte är så konstigt när man ser att det är Arthur Percy som varit framme... Jag har två :-)

11 kommentarer:

  1. Så fint det är tillsammans. På lördag hittar du kanske någon hög.

    SvaraRadera
  2. Hittade en brun igår men den fick stå kvar så tråkig färg, annars är det sällan man stöter på någon.Många har nog gått sönder och många har nog kastats, besvärliga att diska....för man köpte ju en vas att ha blommor i !!Vet du om att ordverifieringen är på ? krångligt att kommentera !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hummm....*klurar*... Kan kanske göra något åt det men om jag har fattat rätt så beror det på hur du/andra loggar på sitt konto :-)

      Radera
  3. Hur många har du tänkt att ha i din samling?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan just nu klämma in max 2 till på det här bordet men när jag flyttar så åker TV-n ut så då hamnar de på rätt plats ovanpå det skåpet där den stod :-)

      Radera
  4. Gud va häftig med så många... Tror att jag hittade en idag. Ingen ettikett kvar. visst är dom välvda i botten?
    Tänkte fråga om du har något bra tips på hur man får rent dom inuti...
    lite avlagringar & sånt. :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Diskmaskina tabletter eller avkalkningsmedel i kombo med stålkuluor!

      Radera
  5. De känns som att de är lätta att göra sönder med sin långa fina hals.
    Man kan väl aldrig ha för många eller???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix Nej Nejt Nono... Varför säga stopp!
      Jag missade dock en fin idag på Antikvärldensdag i Solnahallen. Fick ingen p-plats och kände mig småvrång och åkte dår ifrån med Loppomobilen men fick tag på fina nya gardiner på vägen hem :-)

      Radera
  6. De höga var väl mycket dyrare att köpa när de såldes nya. Så de flesta köpte nog en låg.

    SvaraRadera