Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

måndag 17 september 2012

Modell - AB - Tekoppar

Den här modellen känner jag lite hatkärlek inför. Den finns med massa dekorer, den mest kända är Grand. Nu råkade jag snubbla över dessa tekoppar urbilligt och jag föll för den gröna hänkeln. Vi får se om de får bo kvar......? Jag skall dock erkänna att OM de fanns ljusrosa med mörkare hänkel och guldkant skulle jag aldrig släppa dem... :-D

Formgivare: ?
Modell: AB
Dekor: Rosalie
UPPDATERING 121101: Nu är de omfördelade!

2 kommentarer:

  1. De var finare än jag trott efter din beskrivning, men jag hade nog föredragit dem utan blomdekoren...

    SvaraRadera
  2. Två hamnade hos min möbelfixande grannne & två snappades blixtsnabbt upp av min tunisiska assistent på jobbet! Slutet gott, allting gott :-D

    SvaraRadera