Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 5 oktober 2014

Antik & Kuriosa 2014 - Avslut.....

Jag var och hämtade den Hörn-Stringhylla som jag köpte i torsdags på eftermiddagen och tog då givetvis en sista sväng i lokalen. Jag kom hem med tre saker till men inget märkvärdigt, snarare påfyllning.

1. Ett till stort Lövfat av Arthur Percy - modell EE.
2. En till ljusstake av Berit Ternell - modell B4
&
3. En till vas av Arthur Percy - Modell - IP1 (Fast den större IP2:an, kom jag hem med efter första besöket på mässan.).
Jag köpte även på mässan i torsdags en till Ljusstake av Danska Jens Quistgaard. 
Den passar perfekt ihop med den som jag köpte på Antikvärldens Dag i Solnahallen. Jag gillar speciellt de små blanka mässingsdiskarna som finns på bägge modellerna.
Nu gäller det bara att komma iväg och handla mer ljus hos DLIGHT i Spånga.
Ett par ord om mässan;
När den här mässan började var den två gånger per år nu har den bantats ner till en. Jag undrar hur framtiden ser ut? Jag har verkligen trevligt här men jag känner igen merparten av säljarna och de står till och med på samma platser som sist. Den här gången kändes det inte riktigt lika välfylld som förra gången och jag kände igen varorna på många av borden. Det skulle vara kul att se lite yngre förmågor i montrarna med lite annorlunda varor men medelåldern på både utställare och besökare blir bara äldre för varje gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar