Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

torsdag 2 oktober 2014

Antik & Kuriosa 2014..... En smyg titt!


Åh.... Så lyxigt det känns att kunna få smita in och smygtitta lite innan alla andra invaderar! Som vanligt är det massor av fint att köpa & titta på! jag fick hålla hårt i plånboken den här gången men köpte en del fina saker som kommer i nästa inlägg!

Missa inte den här Mässan, den är verkligen ett nöje att besöka. Här finns lite av varje så alla smaker kan tillgodoses! Jag tycker dock att tyngdpunkten ligger på Retro vilket gör mig överlycklig!
 

NÄR:
Fredag   3/10 10.00 -18.00
Lördag   4/10 10.00 -18.00
Söndag  5/10 10.00 -17.00
VAR:
Kistamässan
 
Här kommer en bildkavalkad över fina saker jag har sett idag!!!
 A:20 Loppismormor med man har en av de finaste montrarna, Missa Inte den!!!
Det finns också lite fina vintagekläder/accessoarer...
MIX 1900 - Har alltid lika fina saker!
Urfina dockskåpsmöbler fanns det ett gäng av!
Mässans snyggaste tyg!
Leva Antik har det här häftiga skåpet!
 och den här hörnstringhyllan nedan som jag köpte :-)
 Någon gång i mitt liv om jag blir pengastark, skall jag köpa tre av Kåges Drakar!!!
Du får dock räkna med att betala 25 000 - 30 000:-/st.
 
Det är aldrig fel med varken dansk teak eller Orups Strikt glas....
Jag måste säga: Stackars Elisabeth i monter B:10!!!
Hon fick ingen hjälp idag med att sätta upp sina Stringhyllor så det ser ut som hela havet stormar!!!!
Spring dit och rädda det som går innan sakerna gliiiiiider av hyllorna!!!

2 kommentarer:

  1. Lyckliga du som gick hem med hörnstringhyllan! Det blir väl en bild när den är uppe?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sjävklart!!! Den skall hämtas nu på söndag så nu gäller det att bli av med stora ritningshurtsen som står i vägen!

      Radera