Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 20 maj 2012

Bakluckeloppis - Vällingby

Jag såg på långt håll när fyra loppissugna damer närmade sig att detta inte skulle bli jackpot för mig = Avsaknad av retroporslin! Men man skall inte säga nej för fort, det är oftast på de uslaste loppisarna jag har gjort de mest oväntade klippen! Den här gången var jag bara med som chaufför för det var resterande trio som skulle sälja! Mor, kusin & kusinbarn sålde som attan och var vid dagens slut mycket nöjda med resultatet.

Vad jag kom hem med:
1. Rävspel - komplett nostalgi!
2. Virkad poncho - lite svår färg....
3. Strassbroch - äldre, tyvärr en lite matt "sten" på kanten.

Kostnad: 80:-
 

2 kommentarer:

  1. Broschen var ju jättefin!

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte också broschen va fin! Nu kan jag äntligen kommentera :)

    SvaraRadera