Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

lördag 5 maj 2012

Jag har Focus i mitt liv!

Gense Focus De Luxe - Bara namnet ger en rysningar av förväntan.

Formgivning: Folke Arström (1907 - 1997)
Lanserades på H55 utställningen i Helsningborg och räknas idag som en av världens designklassiker.

Jag tror nog inte att jag skulle vilja ha hela serien men "ekonomidelarna" tilltalar mig :-) De passar bra med mina vardagsbestik, Betina (Japan) så det kommer nog slinka in en del eller fler till i mitt kök.

Mina tidigare Latteskedar har av olika skäl blivit omfördelade så det fanns plats för nya. Den här kvartetten kom jag över billigt.

4 kommentarer:

  1. Ingen dålig kvartett må jag säga. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, skall ut till Rosenhill(Ekerö) på Bakluckeloppis!

      Radera
  2. Grattis! Jag har några sådana men tänkte få ihop några till. Dessa kom på 60-talet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De var urstabila så de tål lite kraftfull omrörning i morronyogurten och de var perfekta att gräva hård glass i djupa bunken med = Ett bra val!

      Radera