Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

fredag 25 maj 2012

En sväng till Sätra....

Tog en liten sväng till Loppisen i Sätra igår när jag ändå var i krokarna på jobb och kom ut med två saker.

1. En Gåva till Tusen Vaser om hon vill ha den.

2. Ett litet askfat från Ekeby.

Jag hittar ofta roliga saker här:
Sätra Loppisen
Var: En trappa ner under centrumet.
Öppentider: Vardagar 10.00 - 19:00 Helger 10:00 - 17:00
Telefon: 0700 61 62 64 

3 kommentarer:

  1. Samlar du på den serien med askfatet också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nääääää, men för 20:- så har jag svårt att tacka nej!

      Radera
    2. Ok, vad bra för jag hittade assietter märkta Ekeby idag i grön glasyr som den här och jag frågade Gila om du samlade på dessa men hon trodde inte det :) Vilken loppis idag synd att du inte kunde vara med.

      Radera