Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 13 maj 2012

Modell - LE3

Jag är svag för par (eller fler), så här kommer ett till :-)

Tyvärr stötte jag på en oseriös e-säljare på nätet som hade en LE5 att sälja på sin hemsida för en lämplig peng men usch så visade sig snabbt att hon bara lurades!!! De varor hon visade i shoppen fanns inte!!!! Men jag skulle verkligen vilja ha en!
Modellen finns även som golvvas också men då helsvart :-) = En dröm.......*suck*

Uppdatering: 121008
Nu har jag lärt mig att den här vasen finns i fler storlekar än vad jag trodde!!! Det skall även finnas en LE2 som jag inte han någon aning om hur den kan se ut? Kanske har den även turkos glasyr :-) för nu har jag köpt en LE5 i Albaglasyren - Inlägg kommer snart....
LE5 - Säljarens bild
Bilden ovan är bara ett lån från Porslinsbloggen som fotat den på Länsmuseet i Gäfle.

Modell: LE3
Dekor: Indiana - Vaserna har matt svart Negroglasyr på utsidan men på insidan blank turkosblå!
Design: Arthur Percy
Tillverkning: 1955 ?
Storlek: 17,5cm hög

2 kommentarer:

  1. Jag skall hålla utkik efter LE2. På Onsdag är det bloggutmaning - retrodjur.

    SvaraRadera