Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

torsdag 26 september 2013

Antik & Kuriosa 2013 Kistamässan.......... En smygtitt!

Jag fick möjligheten att komma in redan idag (torsdag) för att smygtitta på godsakerna som finns tillgängliga imorgon fredag för allmänheten.... Alltid lika kul att få strosa omkring när det är lugnt, trevligt & inte så trångt :-) Massor av fina saker som vanligt och härligt många trevliga utställare! VÄLKOMNA!!!
Öppettider
Fredag 10 - 18
Lördag 10 - 18
Söndag 10 - 17

Det är absolut ingen ordning på bilderna utan det är bara att titta och njuta:

Monter D:04 - Mix 1900
Stooora Paprika, Negro och Pepita
Lisa Larsson i massor
 
Monter F:09 - Thorstensson Prylar
Största andelen Mangania av alla montrar
 
Monter F:14 - Johannas Antika
Kul med lite Sjalar & Väskor!
 
Monter F:01 - Leva Antik
Åhhhhhh, alltid lika färgstarkt...
 
Monter D:02 - Cromo Antik & Design
Vicke Lindstrand UE, annars är de experter främst på Gustavsberg...
 
Monter A:02 - Antiktanten
Jag bara säger: Svenskt Tenn & Josef Frank
 

Monter A:01 - Antikt & Så Vidare
Mer Mangania....
 
Monter E:18 - Alvida-Antiken (& en Kaksmula)
Ojojojoj, planera att stanna länge!

Monter E:12 - Gammalt på Nytt
Experten på färgat glas :-)

Monter E:06 - Kenth Lindström Moderna & Antik
Det är som att komma till himmelriket.....*suck*

Monter D:14 - Klingboden
Det enda som jag verkligen velat ha men inte får plats med ....
 
Monter D:12 - LeMo Pärldesign
Har även stora droppformade snäckskals pärlor ;-)

Monter D:11 - Matuska Antik AB
Leksaker för den inbitne!

Monter D:08 - OH Deer AB
Någon som behöver en figurin?
 
Monter E:02 - Grönbacken Interiör AB
Suck, massa fint linne...

Monter E:11 - Americana
Lite USA någon? Massor av
fina flaggor hängde på rad!

Monter B:06 - Sven-Eric Brodén
Teak i långa banor...

Monter A:12 - Mästerby Antik
Finaste skrivbordet.

Monter A:20 - Jan Gustavsson & instagrammerskan Loppismormor
B.la. massa Eric Kold-burkar
 
Och som en avslutning:
Monter B:03 DLIGHT
Bästa ljusleverantören i stan!!!
 
 

5 kommentarer:

  1. En mycket trevlig em/kväll med vackra ting och jag antar att det blir minst ett besök till för dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, kom hem med gardiner och en manganiavas :-)

      Radera
  2. Kul att ses och kul att se lite andra bilder än vad jag själv tog. Fick en fin gruppbild på er! Är det ok att jag lägger ut den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att köra så det ryker även om jag gissningsvis ser ut som en massmördare på bilden!

      Radera
  3. Vad kul det var. Längtar tillbaka när jag ser dina bilder.

    SvaraRadera