Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

onsdag 18 september 2013

Höstens höjdpunkt är här.......!!!

Oj, oj, oj, vad kul det skall bli!
 
Detta är min absoluta favvomässa på året, jag räknar nu ner dagarna!!!
 
Kistamässan har hittills alltid fått besökarna att känna sig mycket välkomna med sin tillgänglighet, härligt blandade utbud och trevliga personal.
 
En av fördelarna med denna mässa är att "vanliga" besökare med kanske inte alltför jättefeta plånböcker känner sig bekväma. Tyvärr så har stora Antikmässan i Älvsjö en tendens att skrämma bort retrofolket och den normala svenssonsamlaren. Där möts man av de stora jättarna precis innanför entrén och intrycket kan bli något överväldigande när man kanske söker efter en udda kaffekopp.  
 
Jag kommer redan på torsdag kväll att försöka att lägga upp ett gäng med bilder..... Fortsättning följer!

Som tradition är så brukar vi försöka med minst en Bloggträff i fiket en trappa upp vid 13:00. Det borde gå att få ihop ett gäng både på fredagan & lördagen (söndag?).
 
 
 
Den 27 tom 29 september
 
 
Öppettider
Fredag 10 - 18
Lördag 10 - 18
Söndag 10 - 17

 

4 kommentarer:

  1. Ja den mässan gillar jag också!
    Tyvärr har jag inte möjlighet att gå men hoppas på många fina bilder från er andra som ska dit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer fler tillfällen, och var lugn det kommer massor av bilder på ett gäng bloggar och på Instagram.

      Radera
  2. Jag har inte hunnit dit tidigare men på fredag är jag faktiskt ledig. Jag ska se om jag får med min vapendragare...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Passa på, den brukar vara superhärlig!!!

      Radera