Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 1 juni 2014

Gul/Svart från Gefle Porslinsfabrik ........... är underbart!!!

Det är konstigt vad man fastnar för olika saker. I mitt fall är det ganska mycket så det är därför jag har över 100st vaser...... men det var inte det som skulle avhandlas här och nu utan detta:
Snacka om att det är snyggt!!!! Jag har nu nästan gjort mig av med allt mitt svart/gula från Bo Fajans men håller redan på att ersätta det med detsamma från Gefle!!! Jag och Gilas grotta, Prylodesign & Kaksmulan var uppe i Norrtälje i torsdags (Där vi också stötte på Randiga Tråden, make & hund) och hälsade på Femtiotalsjakten, hon har nämligen haft gårdsloppis hela helgen. Som den omtänksamma människa hon är så hade varit så snäll och lagt undan lite godsaker till oss innan uppköparna hann lägga rabarber på det gottaste! I mitt fall så väntade tre delar i Swing-dekoren. Hon har redan sedan tidigare levererat fyra ytterkrukor i samma färgställning till mig! Vad härligt det är med retrovänner som förstår en och håller korpgluggarna öppna efter fynd.
 
Ps. Om någon är sugen på Bo Fajans delarna så säljer jag de som är kvar och massa annat kul på Bakluckeloppisen vid Täby Galopp, tillsammans med en drös andra Retrobloggare lördagen den 14/6. Det är helgen före midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar