Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 22 juni 2014

Så var det lite mer AU i hemmet.........

Alla som någonsin har varit inne här har nog insett att jag är "lätt" besatt i kannor från Gefle. I dag räknar jag dem till 32st och då har jag nyligen gjort mig av med tre! Nu skall jag bara ha en vit blank underkanna i modell AU..... och lite tillbehör och kanske en eller två kaffekannor.... så är jag nöjd!!!

Porslinsbloggen levererade en underkanna i Tunisglasyren förra helgen, tack för det! Koppen är även den i modell AU, dekoren är Ruta - Gul/Lime. Undrar föresten om AU finns i den turkosa glasyren???
 
Här kommer resten av gänget....
Och ett litet produktblad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar