Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 24 maj 2015

Jag har fyllt på med lite koppar.... men hur många skall jag ha?

Jag var ute i Gustavsberg på Loppis igår lördag för att sälja med Porslinan & RetroAnnan men det var seeeeegt!!! Det är bara att erkänna, jag gick plus-minus-noll när bordshyra och bensin var avdragna från "vinsten"...... men lika glad är jag för det :-)

Det är öppet idag: Söndag den 24/5 också mellan 11:00 - 16:00, så passa på, det är köparnas dag!

Jag kom ju i alla fall hem med lite nya koppar, en speceriburk, en Mörksugga, en Kulan askkopp och en lysande nygammal stjärngardin från IKEA..... och en trio löv som varit på semester hos Porslinan men längtade hem till sina vänner.
Dekorer: Tellus, Kryss och Spets...
Uppdatering: 150525 - Kryss har flyttat ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar