Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 3 maj 2015

Mera Party hemma hos mig.......

Här händer det saker!!! Jepp, när jag börjar med något kan det gå snabbt. Dock skall sägas att detta är ett par glas till "normalt butiks pris", ett gäng bytesobjekt, köp av retrovänner och inköp på auktion, så de kom inte flygande av sig själva...

form55 har alla så titta HÄR om ni vill se en riktigt fin samling!

Strikt som Bengt Orup även formgivit är nog hans kändaste serie men jag gillar Party mer. Nu skall dock visserligen erkännas att jag faktiskt har börjat snegla efter fyra vita Strikt av högsta modellen.......
Nu skall det gräsgröna till Göteborg, de ljusblå & orangea skall säljas eller bytas bort!
Nu klurar jag på om det inte blir så att jag kommer ha fem färger, lite udda men vad gör man när de vita och svarta varianterna som jag skulle kunna tänka mig är SVIN-dyra i inköp! Sedan finns det även mörkblå & grå men de lockar inte direkt.
 

Serie: Party - 1953
Höjd: ca. 10,5, 13 & 18,5cm
Formgivning: Bengt Orup
Tillverkade: Johansfors

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar