Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 10 maj 2015

Porslin som flyttar ut.........

Man kanske skulle säga att varje typ av porslin har sin tid. Jag har funderat på att göra mig av med allt gräddfärgat porslin med gulddekor ett tag nu.... Och nu får det flytta till nya lyckliga ägare!

Jag insåg att jag var mer i behov av utrymmet än att spara porslin som faktiskt inte har blivit använt sedan jag flyttade hit i december 2013. De är jättefina men de passade bättre i en lägenhet från 1946 än en från 1954. Det tog säkert 5år+ att samla ihop det här men bara ett Instagram medelande och merparten var på väg ner i en kartong för vidare transport.
Koppar
Modell: AH - 1943-57
Dekor: Teneriffa/Excellent
Design: Arthur Percy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar