Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

onsdag 30 maj 2012

Speceriburkar........

Jag skulle kunna ha massor av dessa men jag har inte plats!
Den större vinröda kommer från familjens föredetta sommarstuga på Öhn i Jämtland, där den alltid var fylld med strösocker och redo för morgonfilen. Det är skälet varför denna burk får bo kvar hos mig fast den inte kommer från Gefle eller Bo :-)

Höjd utan lock: 11cm
Märkt: 422 3 Höganäs

Höjd utan lock: 7cm (10cm)
Märkt: 123/1 Bo

3 kommentarer:

  1. Dom är jättefina. Du satsar ju på att snart få större så då har du mer plats för samlandet :)

    SvaraRadera
  2. Speceriburkar fyller ju faktiskt ett syfte så då tycker jag att det är extra ursäktat att samla på sig ett gäng. ;)

    SvaraRadera
  3. Ni har rätt båda två :-D
    Jag skaffar gärna fler från BoFajans, jag undrar om de finns större?

    SvaraRadera