Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

lördag 9 februari 2013

MEGA-Loppis i Solnahallen Feb.2013

Då var det dax igen. Kom inte hem med massor men jag är nöjd i alla fall!

MEGALOPPIS - Solnahallen
Det är öppet imorgon 10:00 till 16:00 om någon är intresserad?

Jag kom hem med en vägglampa som jag är mycket glad för.
Ett till ungseldfast fat från Laholm, är lite osäker om jag har tre eller fyra nu? Jag planerar att servera Sparris på dem i vår!
Mer fiiina rutor......
Lite obligatoriska smycken:
1. Italienskt pärlhalsband.
2. Brosch som visade sig vara silver.
3. Örhängen i silver med turkoser & lite onda ögon som bonus.
Och som avslutning ett par svårfotade ljusmanchetter från Luchur som står & säljer bägge dagarna. Gå gärna förbi hon har alltid fina saker!
Jag höll på att glömma... En till TrosaPippi till mor!

15 kommentarer:

  1. Trevligt som vanligt! Jag kom inte tomhänt hem heller...även om fyndet inte gjordes på mässan....(se inlägg)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jäklar...... Ibland har man flyt ;-D

      Radera
  2. Var det du som ville ha en svartgrå Snark?? Det fanns ju en på Megaloppisen. Mitten av långsidan till höger när man kommer ner. Letade efter er men jag har ju lite svårt att gå så jag gav upp efter 10 min.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men...... Jag var ju nere och letade efter den och hittade den inte!!! När såg du den för innan fikan var den puts väck!!!


      Eller så är det så att jag behöver extra starka Snarkspanargoggels!!!!

      Radera
  3. Är inte lampan samma som sågs i Benjamins och Rasmus hem i serien Torka aldrig tårar utan handskar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr inte! Den var svängbar med låg arm och tygskärm (Om du menar den vid köksbordet?), jag söker dock två st. liknande till väggen över soffan :-)

      Radera
  4. Gode fund! Og virkelig fin væglampe!

    SvaraRadera
  5. Jag såg ju nästan alla dina fina inköp från loppisen men missade smyckena som jag verkligen gillade. Fick ett sug i magen direkt när jag skrållade ner till det gröna pärlhalsbandet.

    SvaraRadera
  6. Lampan ser riktigt fin ut. Vore kul att se den uppe :)
    Den lilla fågeln gillar jag. Vet inte varför men de tilltalar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är pg :-D
      Sladden skall förlängas (dåligt m jack i mitt kök), proppen bytas, hål i väggen skall spacklas, sandas och sedan målas på efter handdukshängaren flyttats för att ge plats till lampsladden.

      Mor min håller helt med dig!

      Radera
  7. Härliga fynd! Speciellt lampan fastnade jag för.

    SvaraRadera
  8. Lampan var en riktig snygging!! Förstår att den inte låg kvar till lördagen... ;)

    SvaraRadera