Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

onsdag 6 februari 2013

Perstorp... Men vilken?

Nästa steg i köksfixningen är färdig! Björkfaner UT - Perstorp IN :-)

Men vilket mönster är det här??? Kan någon bekräfta att detta är City eller vet någon om ett annat namn på mönstret & vem har i så fall formgett det?
Nu skall erkännas att jag inte är 100% nöjd! Nu har jag köpt ett klaffbord men jag söker efter ett med två utdragsskivor!!!

11 kommentarer:

  1. Snyggt bord, och snyggt tyg (?) i bakgrunden. Väldigt likt Stig Lindbergs Vågor - är det det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix, det är Stickans Bulbous från 1947. Tyget täcker halva väggen och sedan kommer en Stringhylla :-D

      Radera
  2. Inte nöjd...hi..hi..du är allt rolig du....bordet är ju fantstiskt fint! Läste tips att man kan använda bilvax för att få perstorpsbord skinande rena....har dock inte testat själv...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan tänka mig att det funkar!
      Själv körde jag in det i duschen och skurade det med Rapssåpa, torkade kvickt, ställde upp det plant med tyngd på mittenskarvarna och hoppas nu på det bästa att det inte släpper eller reser sig. Nu skall avsluten på benen sandpappras och lackas eller ev. oljas in!

      Radera
  3. Titta så fint det blev och förr eller senare så hittar du det som du verkligen vill ha som du ligger i.

    SvaraRadera
  4. Du har såååååå fint i köket....och gissa vad? Jo, i mammas och pappas källare står ett Perstorpsbord, måste försöka få in det i köket hemma;)Ska bli kul att ses. Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skall bli så kul på Mässan att träffa alla bloggare som man inte stöter på så ofta :-)

      Radera
  5. Får mig nästan att sakna mitt gamla bord lite... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det du har är inte så illa det heller och omväxling förnöjer! Vem vet, det kanske är du som tar över det här när jag byter nästa gång!

      Radera