Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

torsdag 27 september 2012

Nr. 32 - Modell AR - Percyblå

Så det kan gå..... nu har jag oxå kaffekannan! OK, nu måste jag ha 4st tekoppar, sockerskål, gräddkanna, 2st till assietter och varmvattenkannan i den här glasyren! Eller hur.... *mickjaggergrindelux*...???

Modell: AR - 1943
Formgivare: Arthur Percy
Glasyr: Går under benämningen Percyblå (Kobolt)

3 kommentarer:

  1. Ja, du är "lite" tokig du :)en blå också! Du får ta en bild på dom alla tillsammans :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört ett nytt rykte att kopparna SKA finnas i Manganiaglasyren! VILL HA..... NU!!!!!!!

      Radera
  2. DEN SOM VILL HA EN HEL SERVICE PERCYBLÅ KAN KÖPA MIN. TEKANNA, VATTENKANNA,SOCKERSKÅL, GRÄDDKANNA, 5 KOPPAR MED 6 FAT SAMT 12 ASSIETTER. 2000KR.
    BJORNISTOCKHOLM@GMAIL.COM

    SvaraRadera