Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 26 maj 2013

Premiär...... Täby bakluckeloppis!!!

I Stockholmsorådet fanns det massa kul att välja mellan den här helgen. Jag betade av två lokala här i Blackeberg på vägen till Täby och kom därifrån bara med en vidjekorg som jag skall ha blomjordssäckar i. Lite sent slöt jag upp med 3/4 av 4-GRUPPEN (Gilas Grotta är & fröjdar sig i Paris) men Porslinan & Prylodesign fanns på plats och vi svepte över ett rekordstort område som tromber i vår iver att hitta fynd!

Det blev tyvärr ganska skralt resultat för mig men jag kom i alla fall hem med W-Gremanygolvvas nr. 2, i en fin blå färg som heter Teal på engelska, jag tror inte det finns någon motsvarighet på svenska? uppdatering: Givetvis är det Petrol vi brukar säga, hjärnsläpp!!!

10 kommentarer:

  1. Nåja du fick ju trevligt sällskap och dagens tyngsta fynd av oss alla :) Vasen är riktigt fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är varning utfärdad, en till och jag har en samling ;-D

      Radera
  2. En del av de där västtyska vaserna är så gräsliga. Den där var ju riktigt snygg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är livsfarliga, klart beroendeframkallande....

      Radera
  3. En mycket stilig vas må jag säga :)

    SvaraRadera
  4. Å,vad snygg. Den skulle gärna flytta hem till mig.../Petra

    SvaraRadera
  5. Petrol kan vara en annan benämning på vasens färg om jag inte är helt ute och slirar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hummmm..... Jag håller med helt! Det var en färg jag "glömt" men älskar :-D

      Radera