Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

onsdag 10 juli 2013

Pyrola.... Börjar bli en favvo!

Hummmm...*klurar*...? Det är bara att konstatera att Pyrola har kommit för att stanna! Nu när jag gett upp det där med att undvika blått så är det bara att köra!
Och den gråblå färgen på glasyren som används för Pyroladekoren är verkligen skitsnygg mot mitt fondtyg i köket!

Design: Lillemor Mannerheim
Modell:
M19, M20 & M21 - Fat 
kanske M22 - Djup skål
Glasyr: ?
Dekor: Pyrola

4 kommentarer:

  1. Och du har snabbt många delar som vanligt!

    SvaraRadera
  2. Imponerad av allt fint du hittar och många på en gång. Tittar ofta på din blogg och häpnar av dina samlingar! Kul att se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra :-) Jag måste säga att jag ofta själv förvånas av hur mycket fin som fortfarande finns där ute!

      Radera