Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 4 augusti 2013

Fler hundar till min Kennel....

Det var den extra stora Norrortsbågen som blev dagens sväng tillsammans med Porslinan & Prylodesign! Loppomobilen tuffade fram som en oljad blixt och vi avverkade ca 17mil. Alla kom vi hem med fina saker och är nöjda med dagens resultat. Jag hittade t ex de här två Geflehundarna som brukar vara dyra för en lämplig peng!
Design: Märta Willborg 1937 - 52
Namn: Terry & Pricken
Glasyr: Alba
Tillverkare: Gefle

5 kommentarer:

  1. Tack för en varm och trevlig dag! Jag förstod att det även hos dig skulle börja flytta in någon form av djur...:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåja, de kommer inte bli många men jag har span på en järnkrabba!

      Radera
  2. hejsan! nånstans såg jag att du ev hade Spartadelar till salu..men om det var i år eller flera år sen vet jag ej...intresserad om du har ;0) eaea@telia.com

    SvaraRadera